Cautam alternative bio, ecologice, organice

Photobucket

miercuri, 19 mai 2010

Untul de Shea - dusmanul dermatitei atopice(DA)


Untul de Shea este o grasime de natura vegetala obtinuta din fructele arborelui Karite (Shea) cunoscut si sub denumirea de Mangifolia, ce creste in savanele semi aride nord-africane. Copacul Karite nu este cultivat si are nevoie de 40, 50 de ani pentru a ajunge la maturitate. In cele mai multe zone din Africa distrugerea acestor copaci este interzisa datorita beneficiilor sale economice si medicale.


Are multiple indicatii, incepand de la pielea foarte uscata, pete rosii, arsuri solare, decolorari ale pielii sau riduri. Ceea ce face untul de Shea atat de benefic pentru piele este concentratia ridicata de acizi grasi precum acidul stearic si oleic. Aceste substante sunt indispensabile epidermei, ajutand la mentinerea unui nivel optim de hidratare, oferind astfel elasticitate pielii. Untul de Shea contribuie la refacerea echilibrului natural al pielii prin stabilizarea continutului de lipide din celulele epidermei. Datorita continutului ridicat de grasime, untul de Shea constituie o importanta materie prima in fabricarea a sapunurilor


Am incercat untul de shea de la Greenbaby si a functionat. Daca saracul Lucas inca de la nastere s-a luptat cu o dermatita atopica tare ciudata, niciodata la fel: adica ba pete pe spate, ba isi schimbau forma insotite de un prurit care agrava starea pielii prin scarpinare, ba cate un placard groaznic, ba cruste si peste cruste mai rasarea o erutie - un chin,mai ales pentru el. Anul trecut in vara il tineam numai cu maneca lunga si pantaloni sa nu se scarpine si sa nu mai atrag privirile compatimitoare ale oamenilor - ma disperau - mai ales ca ma acuzau ca il neglijez prin refuzul meu categoric de al duce la dermatolog. De ce sa fi mers? Eu nu vroiam sa  ajung sa ii dau hidrocortizon.


Untul de shea organic de la Greenbaby este nerafinat si are un miros specific, nemaintalnit, imposibil de asociat cu altceva dar nicidecum neplacut. Daca la inceput tot imi miroseam mainile cumva curioasa ajunsesem sa imi doresc sa simt mirosul in permanenta...este atat de natural. Nu vin sa va spun: Da, acest unt la vindecat pe Lucas! As minti! Dar va pot spune ca acest unt ia tinut DA in frau, adica nu a mai lasat pielea sa se usuce atat de  tare incat sa ii provoace mancarime, petele nu au mai avut acel rosu intens si placardul a disparut cu desavarsire.


Dupa ce am terminat cutia am mai primit unul de la nasa mea, dar de aceasta data marca Krauter(life care). Fara miros. Mult mai greu de aplicat, efectele nu au fost nici de departe aceleasi si era si mai scump. Nu mi-as mai lua .


Apoi am luat o cutie de 200 gr la un pret foarte bun - marca NOW FOODS - sunt producatori americani care au un rulaj foarte mare si isi permit sa vanda mai ieftin. Adica o cutie de 200 gr cu 31 de lei. Raportul calitate-pret e bun, se aplica usor, fara miros dar nici acesta nu a fost la fel de bun ca primul amintit.




Asadar fiica ratacitoare (JE) se intoarce la untul de Shea nerafinat provenit din Ghana prin FAIR TRADE cu miros si o culoare ciudata crem spre verzui - ca bag seama DA-ul lui Lucas si-a gasit nanasulPhotobucket


ATENTIE: Am cautam mult pe piata preturi pentru untul de shea. Unii  intermediari au niste preturi  nejustificat de mari.  Iar alte produse sunt in combinatii cu tot felul de uleiuri, sau mai stiu eu ce. Daca tot aveti ocazia, cumparati ceva 100% Natural.


Reka a lansat si un concurs pe blog. Va invit sa participati! Click AICI

7 comentarii:

alina on 20 mai 2010 la 12:11 spunea...

sincer, ma bucur pt tine ca ai gasit ce-i merge!
cand am citit FAIR TRADE SI GHANA, m-ai uns la suflet,
si eu am in plan o comanda de unt shea, atatea am citit de el in sapunuri.
iar cu life care... nu sunt bio cum se lauda ei...si pretul este fff mare la ei...
cu bine, clara!

alina on 20 mai 2010 la 12:39 spunea...

inca ceva, am citit in dreapta cu alaptatul....
cat ne asemanam si eu la fel am facut!
am alaptat oriunde, oricand, chiar si in fata muzeului... se uitau la mine mai rau ca la exponate :))
am alaptat pina la 1 an si 1 luna pe cel mare, pe cel mic pina la 2 ani si o luna! a fost extraordinar, (cel mic la 3 sapt s-a intarcat... mi-am cumparat pompa avent, m-am muls si i-am dat cu biberonul pina la 6 luni (am amortizat banii de pe pompa -vis a vis de laptele praf care trebuia sa- l cupmar), de la 6 luni mi-a luat din nou sanul, pina la 2 ani si o luna!
numai bine iti doresc!

brishtara on 20 mai 2010 la 13:37 spunea...

Draga Clara, povestea ta m-a uns pe suflet de asemenea . Clar un happy end. Oare de ce s-o fi lasat de san la 3 saptamani? Ai intervenit si cu LP? Iar faptul ca la 6 luni a vrut dinnou sanul e chiar uimitor. Ce greu trebuie sa fi fost sa te mulgi atata timp. Incercasem si eu la o mastita si a fost un adevarat cosmar :(

Anonim spunea...

CLARA SUNT!
sunt multe de spus!
daca eram la primul, cedam in necunostinta de cauza...

Anonim spunea...

Untul de shea rafinat isi pierde foarte mult din proprietati prin procesele de dezodorizare si schimbare a culorii ntr-un alb mai atractiv. Mie mi au trecut cu el niste iritatii ciudate pe antebrate si la fel am cautat in comert si mi am dat seama ca nu e la fel. Pe net se gasesc mai multe optiuni pt shea 100%, am vazut ca sunt si la unele plafaruri. Oricum ultima data mi am comandat tpot de pe un blog de la www.untuldeshea.wordpress.com si era f f f proaspat. Nu stiu care e faza cu bubitele astea...mi au aparut intr o vara, doctorul mi a spus ca sunt "de la oboseala" mi a dat o gramada de unguente si nu mi a trecut deloc. vara imi apar mai des si ma gadila si nu mi trec decat cu unt de shea 100%, absolut nimic altceva nu functioneza din cate am mai incercat.

Andreea Indrei on 8 ianuarie 2013 la 15:23 spunea...

eu am luat de aici http://www.driedfruits.ro/index.php?route=product/product&product_id=342

lulilala on 23 mai 2013 la 11:44 spunea...

eu am descoperit untul de shea din ghana nerafinat cu miros specific( mie imi place :) )galben verzui. Il gasesti la biomonde - http://www.biomonde.ro/cosmetice-bio-ten/uleiuri-si-unturi/unt-de-shea-bio-si-nerafinat-250-gr
initial l-am luat pentru mine sa previn vergeturile si sa imi ofere o protectie solara naturala( sunt bruneta...deci nu am nevoie de mare lucru).
Cea mica are din cand in cand o pata atopica pe langa scutec( stiu ar trebui sa trec la cele textile dar nu fac fata la doi copii,alaptare, job si facultate- totusi scutecele textile presupun mai multa organizare). Am facut o crema in casa cu unt de shea, ulei de canepa virgin, ulei de susan si cateva picaturi de vitamina e pt conservare) in plus nu folosesc decat sapun de alep si detergenti ecologici. I-a trecut in cateva zile si crema e buna la toate si pentru toti. Uleiul de canepa e foarte bun si local si poate fi si mancat( se spune ca e foarte bun pentru probleme detmatologice - chiar si psoriazis)

Trimiteți un comentariu

Au purtat vorba aici:

 
Create your own banner at mybannermaker.com!
Jovis – homemade beauty Create your own banner at mybannermaker.com!
ActivitatiCopii.ro

"Doar in brate!" Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino