Cautam alternative bio, ecologice, organice

Photobucket

duminică, 15 noiembrie 2009

Convulsiile febrile la sugar ( partea I)


Stiti vorba aia: " De ce tie frica nu scapi!".Ei bine asa a fost si in cazul nostru.

Dupa ce a avut cateva episoade de subfebrilitate, lipsa poftei de mancare dar multa energie am trecut peste tot. O eruptie dentara + o viroza care nu ne dadea pace de ceva vreme, dar nimic ingrijorator sau mai bine spus nimic ce nu putea fi tinut sub control.

Sambata nopatea pe la 22.00 a facut 38.5 si i-am administrat Ibalgin. Dupa 30 de minute am verificat din nou intrarectal si ii scazuse jumatate de grad. Mi-a adormit in brate si ne-am asezat in pat. Ne-am trezit de mai multe ori pe noapte pentru a-l schimba ca incepuse cu scaune moi. La 1 noaptea a inceput cu frisoane si am coborat in bucatarie cu el simtindu-l fierbinte...dar extremitatile erau reci ca gheata si nu eram ingrijorata. Ii pun termometrul din nou si nu imi venea sa cred: 40,1 grade Celsius temperatura reala. Fug repede il dezbrac si imi amintesc de dusurile care incep de la temperatura corpului si scad treptat, dar nu am avut curajul sa ii fac decat pe membrele inferioare. El era agitat. Il iau in brate si ma pun pe wc moment in care mai scapa un scaun si ma umple de diaree. Ma dezbrac in pielea goala si ma bag din nou sub dus cu el sa ne spalam. Fug dezbracata sa ii fac impachetari caci nu aveam nici un supozitor asta dupa ce le-am oferit vecinilor cu copii mici si nu le-au mai inapoiat. BUN! Il pun pe spate si la primul scrancet de plans s-a declansat convulsia.

Am fost surpinsa sa constat ca sunt o gramada de parinti cu copii mai mari sau mai mici decat Lucas care nu stiu ce este o convulsie si cum se manifesta.

Convulsia este o perioada scurta de timp in care copilul poate deveni inconstient si are spasme musculare in diverse zone ale corpului. Ce se intampla in timpul convulsiilor? Convulsiile febrile dureaza, in general, mai putin de 5 minute, dar se pot prelungi pana la 15 minute si se pot insotii de urmatoarele reactii:

- In timpul convulsiilor, mainile si picioarele copilului sunt spasmodice, convulsive (spasme musculare, contracturi). 
- Isi pot pierde constienta. 
- Pot pierde controlul sfincterului urinar si anal. 
- Pot aparea modificari ale pozitiei ochilor. 
- Dupa incetarea convulsiilor, copilul poate fi indispus sau obosit.

Si cum spuneam...a inceput convulsia: Prima data si-a dat ochii peste cap si a inceput de la brau in sus cu spasme musculare. Toata fata ii trepida si nu ma auzea. Uitasem tot ce stiam despre convulsii. L-am luat in brate( imaginati-va: 2-3 noaptea, amandoi in pielea goala, urlam la sot sa sune urgent la salvare ca are Lucas convulsii si MOAREEE) . El se scoala buimac , speriat isi cauta mobilul si nu mai stiam numarul de la urgente. Eu ii aruncam apa pe fata si saracuta de Thea plangea ca vrea sa faca nani. Ma striga sotul de afara sa il pun pe o parte si sa am grija sa nu isi inghita limba. L-am asezat si limba era incovoiata, am reusit sa o prind cu degetul si in acel moment a inceput sa clipeasca. Nu ma intrebati cat a durat, pentru mine o VESNICIE!

Sun din nou la salvare care intarzia ca sa aflu ca ei au plecat in Alba-Iulia pe strada Aurel Vlaicu nu in satul Aurel Vlaicu. In sfarsit imi face legatura cu alta salvare care deja era in drum spre noi. Lucas era ca lesinat in bratele mele si imi era frica sa il misc ca sa nu inceapa o a doua convulsie daca plange. Cu greu am reusit sa imi trag niste haine pe mine, sa fac un bagaj cat de mic si a ajuns echipa de pe salvare care nu reusea sa ii puna un supozitor. Am refuzat sa il misc si doar l-am acoperit cu paturi pana la spital.

Am ajuns acolo cu febra si diaree. Am ajuns exact in locul in care nu imi doream si nu doresc nimanui sa ajunga, cu atat mai mult ca sistemul este infect iar majoritatea cadrelor care nu isi actulizeaza informartiile si considera ca e suficient ca si-au luat examenele si pot practica. Imaginati-va o mana de femei care imi interziceau sa intrerup alaptarea daca nu vreau sa ajung in perfuzii si sa ma izoleze de copil. Dar despre asta chiar nu am timp sa mai vorbesc acum, ma trage Lucas de mana...

A fost o saptamana plina! Am multe de povestit, caci am plans dar am si zambit :)

Sursa citatului: www.sfatulmedicului.ro


15 comentarii:

Anonim spunea...

Lore, Doamne, bine ca ati trecut peste, mi se pare un scenariu horror! Desi teoria spune ce spune, in practica e groaznic sa iti vezi copilul asa si sa nu stii / poti face nimic. Am patit-o si noi...

Te pup si sa va refaceti repede (spune vecinelor sa-ti dea inapoi supozitaorele).


Povesteste ce v-a dat homeopata? (dupa cum descrii tu, pontez pe Belladonna - extremitati reci)

®

brishtara on 15 noiembrie 2009 la 14:10 spunea...

Ne-a spus ca ar fi trebuit sa ii dau belladona din 10 in 10 minute. Nu m-as fi gandit la asta nici un pic. Eu i0am dat la 3 ore.

Era sambata si foarte tarziu. Cum as fi putut indrazni :(

Unknown on 15 noiembrie 2009 la 15:17 spunea...

Doamne, Lore, e de-a dreptul horror ce vi s-a intamplat. Bine ca sunteti acasa! Sa iti ajute DD sa-ti revii si tu repede si Lucas sa fie bine.
Trebuie sa ma informez si eu cum trebuie despre Belladona si produsele homeopate, in caz de ...
Va pup si multa sanatate!

iuliana gheorghe spunea...

Imi pare foarte rau Lore ca a trebuit sa treceti peste toate astea...Sincer,te felicit ! Nu stiu cum m-as fi descurcat sa fiu in locul tau si sa cred ca imi moare copilul sub ochi...Doamne ajuta ca ati scapat de toate astea...Cat despre faptul ca cel mic avea febra mare cu extremitati reci,sa stii ca fetita mea prezinta extremitati reci chiar si la subfebrilitate.Si asa face de cand am nascut-o.Pentru mine extremitatile ei reci au devenit semn ca are febra.Si termometrul de fiecare data confirma !Imi pare rau .Sanatate tuturor !

Anonim spunea...

Lore, teoretic si a 3 ore ar fi trebuit sa aduca o ameliorare, n-a fost sa fie asa. Nu-ti face mustrari, doamne ajuta ca ati scapat acasa! Love & hug

Anya on 15 noiembrie 2009 la 18:16 spunea...

Thanks for your visit :-)
We love new friends .....

Kareltje =^.^=
Anya :)

brishtara on 15 noiembrie 2009 la 19:57 spunea...

Eu sunt ingrijorata. Copilul asta nici acum nu vrea sa manance nimic si au revenit scaunele moi. Nu stiu ce naiba sa ma fac. Fe din corp este foarte scazut si nu stiu de unde sa incep si unde sa termin.

Asta m-a indus in eroare, cu o seara inainte cand ardea...ardea ca un cuptor cu totul iar acum extremitatile erau reci. Medicul mi-a spus ca febra in acest moment devinde periculoasa si este foarte ridicata. Se trage catre organele vitale: plamani, inima, creier :(

gratioasa on 16 noiembrie 2009 la 13:29 spunea...

"Imaginati-va o mana de femei care imi interziceau sa intrerup alaptarea daca nu vreau sa ajung in perfuzii si sa ma izoleze de copil. "
vroiai sa spui ca iti interziceau sa mai alaptezi, nu?
nici nu ma mir. :(
lore.. te imbratisez!!!

brishtara on 16 noiembrie 2009 la 13:39 spunea...

Gratiela, ma enervau ca nici macar nu asteptau sa termin ce am de spus. Nu le interesau argumentele mele, iar daca una dintre ele parea sa ma asculte peste alte doua zile la internarea altei mamici de etnie rroma ii interzicea sa mai alapteze. Colega alaptatoare era surpinsa sa intalneasca o romanca - ca asa s-a exprimat care inca mai alapteza desi copilu are peste 1 an. imi spunea: " Noi, in neamul nostru alaptam pana la 2-3 ani". fetita ei avea 1 an si 6 luni.

In Deva pediatrul copiilor mei este proalaptare si dupa ce Thea era cu diaree de peste 1 luna , timp in care nimeni nu a reusit sa o puna pe picioare, a fost placut suprins sa constate ca Thea desi fusese alaptata era hidratata perfect. Primul lucru care ma intreaba este daca mai alaptez iar in loc de La revedere imi ureaza: " Alaptare de durata si placuta"!!!

brishtara on 16 noiembrie 2009 la 13:40 spunea...

Daca se ajungea la izolare ceream externarea pe semnatura si le-am atentionat ca nu voi accepta nici sa il intarc fie si temporar, nici sa fie izolat de mine.

A. G. on 16 noiembrie 2009 la 15:20 spunea...

Draga mea Lore,prietena scumpa si mama curajoasa, m am cutremurat citind povestea ta si te am inteles perfect pentru ca am facut cunostiita cu sistemul sanitar romanesc in acelasi mod acum 10 luni.Te felicit pentru curaj si sa va dea Dumnezeu sanatate o mie de ani!

brishtara on 16 noiembrie 2009 la 16:36 spunea...

Basme..ai facut cunostinta cu sistemul si nu aveai certificat de nastere :))

A. G. on 16 noiembrie 2009 la 23:14 spunea...

Da Lore copil roman nascut in strainatate, adus in Rrromanica unde nu a fost recunoscut timp de aproape un an de zile de catre statul roman si implicit de catre sistemul sanitar care ne-a JUPUIT DE VII, care ne-a imbacsit copilul cu antibiotice pt ca noi habar n aveam si care ne a trimis de la Ana la Caiafa cu 10 diagnostice diferite pe picior sa ne opereze copilul.Asa ca a trebuit sa studiem medicina si sa ne dam diagnostice singuri.Si totusi inca mai sper, am cunoscut parinti ca tine care poate vor creste o generatie mai buna....m am lungit prea mult.Te sarut.

brishtara on 17 noiembrie 2009 la 12:29 spunea...

Daca v-as spune ca le-am oferit datele din buletin si cele de pe certificat fara nici o copie sau fara sa prezint actele in vreun fel.

Puteam sa nu am asigurare, sa nu fiu eu mama copilului...etc...

Monica Bildea on 11 decembrie 2009 la 23:37 spunea...

Of pui bun,
Nici nu am stiut prin ce ai trecut. N-am mai citit bloguri, ca am avut niste saptamanai aiurite. eu am avut un examen, si Toma a facut si el febra ca reactie la vaccinul MMR (echivalent ROR). Si mie mi-a fost frica de convulsii si chiar mi s-a parut ca i-a cazut capul in barbie de doua ori (moment in care am devenit usor isterica, mi-au amortit mainile si cu el cumva in brate am ajuns instantaneu pe bancheta din spate a masinii, cu el in scaunul de masina) si direct la spital. Unde nu au stiu clar ce si cum, ca e, ca nu, ca trece in 48 de ore, ca daca nu poate e si otita, ca sa ii dau antibiotice, etc. Eu i-am dat ibuprofen (Motrin la 8 ore - spre sfarsit si la 12 ore). Acum se simte bine, dar inteleg partial prin ce ai trecut.

Cu toata dragostea,
Mo si pisoiul ei

Trimiteți un comentariu

Au purtat vorba aici:

 
Create your own banner at mybannermaker.com!
Jovis – homemade beauty Create your own banner at mybannermaker.com!
ActivitatiCopii.ro

"Doar in brate!" Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino