Cautam alternative bio, ecologice, organice

Photobucket

vineri, 22 ianuarie 2010

"Ai" - love GARLIC & ONION


Am ramas atat de surprinsa sa constat ca atatea bucatarese talentate exclud din retele lor usturoiul. Motivul: "Nu-mi place!"

onion Pictures, Images and PhotosSlava Domnului ca imi place si nu stiu cum ar fi viata mea/masa mea daca ar disparea usturoiul. Nu neaparat ca papilele mele gustative nu ar mai exploda la savoarea mancarurilor oferite de acesta, dar pe langa asta usturoiul este un vermifid, fortifiant, laxativ, diuretic, antiseptic, bactericid, rezolutiv, expectorant, febrifug, tonic muscular, hipotensor (scăderea tensiunii arteriale), antireumatismal, antiasmatic, detoxifiant, sudorific şi anticancerigen, fiind şi afrodisiac. Cercetările au demonstrat că utilizarea regulată a usturoiului în alimentaţie constituie una din cele mai eficiente metode de profilaxie şi tratament al arterosclerozei. Reduce nivelul lipoproteinelor cu densitate mică (LDL), răspunzătoare de formarea ateroamelor, şi contribuie, în acelaşi timp, la sporirea cantităţii de lipoproteine cu densitate crescută (HDL), care au un efect protector faţă de ateroscleroză.

Ceapa şi usturoiul reduc riscul apariţiei cancerului gastric


Efectele vasodilatatoare ale usturoiului se manifestă, mai ales, la nivelul arterelor periferice (cerebrale, retiniene, ale membrelor inferioare). Din această cauză poate ameliora durerile de cap şi durerile de la nivelul membrelor inferioare.
Usturoiul este util în unele pneumopatii, iar datorită efectului antibiotic este indicat în tratamentul virozelor, bronşitelor, traheitelor. De asemenea, accelerează epitalizarea şi vindecarea rănilor. Persoanele care consumă cantităţi însemnate de ceapă şi usturoi prezintă un risc foarte scăzut de apariţie a cancerului gastric, de piele sau de colon.
Usturoiul este foarte eficace în caz de tenie, iar medicina populară aminteşte folosirea acestuia drept leac împotriva căderii părului.

SMILEY CHEF YELLING Pictures, Images and Photos

Sursa: www.lovesite.ro

12 comentarii:

Anonim spunea...

De precizat ca in Egiptul Antic constructorii consumau usturoi, ceapă şi ridichi pentru prevenirea bolilor contagioase. De asemenea, legiunile romane foloseau cantităţi însemnate de usturoi în alimentaţie. În acele vremuri usturoiul era recomandat pentru tratarea a peste 60 de boli. Medicina populară recomandă usturoiul, mai ales, în cazuri de hipertensiune şi obezitate.

Loriana on 22 ianuarie 2010 la 16:23 spunea...

Si eu sunt dintre "profanii" care nu concep excluderea usturoiului si a cepei din alimentatie. Cum sa mai mancam un pui rumen cu mamaligura si mujdei fara mujdei ???

brishtara on 22 ianuarie 2010 la 16:24 spunea...

Un sapun cu usturoi se poate? :))

Sabina Ulubeanu on 22 ianuarie 2010 la 17:10 spunea...

usturoi si ceapa rulz:))
Pacat insa ca pe ai mei copilasi nu-i pot convinde sa inghita asa ceva, nu pricep de ce, eu le devoram si cand eram mica....

brishtara on 23 ianuarie 2010 la 09:07 spunea...

Asera de pofta am mancat peste cu cartofi si mult mujdei. Am baut apa toata noaptea :)) Si Lucas cred ca a lesinat de la miros, de obicei nu adoarme asa repede.

@Degetica, nici in sosuri nu le place? Poate daca adaugi putin cate putin?

Homeopata imi spusese ca daca vreau sa ma bucur de benefiile usturoiului dupa ce il zdrobesc sau tai bucatele sa il las sa se oxideze 1-2 minute. Adica, daca e aruncat direct in mancare, e O. Ne bucuram doar de gust si cam atat.

Loriana on 23 ianuarie 2010 la 09:32 spunea...

Lore, nu stiu cati ar aprecia un sapun cu usturoi:)))

iron on 23 ianuarie 2010 la 22:28 spunea...

bravo, usturoiul e cel mai tare

brishtara on 24 ianuarie 2010 la 00:29 spunea...

@iron, ileana iti impartaseste convingerea? =))

@lorelai, terapeutic poate ca antifungic :D :))

ileana on 24 ianuarie 2010 la 23:18 spunea...

imi place usturoiul- urmat apoi de apa muuuulta! doar ca burtica mea mai protesteaza uneori! maia rupe frunze verzi de ceapa si usturoi din gradina si le mananca goale de cand e mica, si manaca si ceapa si usturoi- acu' s-a domnisorit si le mai evita...lui Luca cand pot sa-i dau oare...?
cica usturoiul tine si racelile departe

brishtara on 24 ianuarie 2010 la 23:43 spunea...

Cred ca ii poti da. Eu cel putin nu am ezitat nici o clipa sa il adaug in unele sosuri care le-am pregatit pentru LU.

Si eu beau multa apa. Iata inca un efect pozitiv, te ajuta sa te hidratezi.

Eu mai fac crize de colecist dupa ce mananc mujdei, dar vorba aia: mai bine sa iti fie rau decat sa-ti para rau :))

Va salut cu drag,

ileana on 24 ianuarie 2010 la 23:48 spunea...

cata storce in mujdei si lamaie- si zau daca iti mai vine pe gat! nu te mai bantuie o zi intreaga- ramane doar setea...nu stiu cum e cu colecistul...
si ceapa ii pun in mancare lui Luca- crude as vrea sa stiu cand ii dau- nu mai tin minte de la maia...

supliment on 7 februarie 2010 la 23:54 spunea...

Mutumesc pentru informatii. Mi-a fost de folos acest articol.Astept si alte comentarii despre acest subiect.

Trimiteți un comentariu

Au purtat vorba aici:

 
Create your own banner at mybannermaker.com!
Jovis – homemade beauty Create your own banner at mybannermaker.com!
ActivitatiCopii.ro

"Doar in brate!" Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino