Cautam alternative bio, ecologice, organice

Photobucket

miercuri, 20 octombrie 2010

Mamipedia - semnul Ortolani si Breastcrawl


Criticomamica a explicat cat se poate de clar despre ce este vorba asa ca dati un ochi la ea pe blog.


Eu am doi termeni. Unul dintre ei:

Semnul Ortolani :
Displazia congenitala a soldului este rezultatul intreruperii relatiei normale dintre acetabulum si capul femural. Fara un contact adecvat intre acestea, nici una nu se va dezvolta normal. La nastere acetabulum are oase mici si continut cartilaginos mare, iar procentul de cap femurala coperit de acetabulum este mai mic, de aceea primele 6 sapatamini din viata copilului sunt critice pentru dezvoltarea articulatiei.


Etiologia displaziei de sold nu este clara, dar conditia pare a fi asociata cu un numar de factori precum genetici, rasiali, pozitionarea intrauterina si sexul copilului, oligohidramonosul, paralizii cerebrale, mielomeningocel, artrogripoza. Displazia de dezvoltare a soldului implica cresterea anormala a acestuia. Asociaza laxitate ligementara. 

Manifestarile clinice precoce sunt identificate in timpul examinarii nou-nascutului si efectuarea manevrei Ortolani, cind se detecteaza un clic palpabil cind soldul este redus in si in afara acetabulului si peste neolimbus. Ortolani a descris acest clic ca derivind din subluxatia sau reducerea coapsei. Semnul Ortolani se refera ca un clic resimtit cind soldul este redus in acetabulum cu coapsa in abductie. Pentru a efectua aceasta manevra corect pacientul trebuie sa fie relaxat. Se examineaza doar un singur sold o data. 
sursa: Pagina Medicala 


La 4 si 6 luni am hotarat sa facem Echo de sold si dr ortoped ne confirmase spusele neonatalogului dar nu a necesitat proteza indicand cracanarea picioarelor. Oricum eu il tineam mult pe sold, am mai pus inca un scutec sa fie cracos bine si apoi imi spusese Rox despre purtarea bebelusilor si am achizitionat de la Claudia Neacsu un wrap superb de in topit. de atunci Adorabilul a fost purtat pana in ziua de azi( 2 ani si 5 zile).


Un alt termen la care ma gandisem mult si regret ca am aflat asa tarziu, nu de alta dar neonatalogul din Orastie e un tip deschis la orice si poate ar fi acceptat un breastcrawl


Termenul de “breastcrawl” provine din limba engleză, “breast” = sân şi “to crawl”= a se târâ, a se furişa, a merge încet.
Bebeluşul odată ieşit la lumina zilei urmează a fi pus pe pieptul mamei sale.Mama stă în poziţia culcat cu sânii dezgoliţi, iar bebeluşul sănătos va veni în contact cu pielea mamei.În primele 30-60 de minute după naştere, bebeluşii au înclinaţia naturală de a se târâ pe pieptul mamei în căutarea sânului, pentru a se hrăni.Cel mai bine va funcţiona la bebeluşii care nu au primit prin sângele mamei analgezice sau anestezie înainte de a se naşte.
Contactul dintre mamă şi bebeluş în decursul primei ore după naştere este extrem de necesar (pe lângă multe alte beneficii) pentru iniţierea alăptării, pentru a da un start bun alăptării. Nivelul de oxitocină creşte în acele momente şi va asigura curgerea laptelui. Si in plus pielea bebelusului este colonizata cu bacteriile de la mama nu cu cele din spital. (restul articolului aici)



si filmuletul care numai imi iese din cap de cand l-am vazut :)
Un MUsT WATCH!!!


2 comentarii:

A. G. on 20 octombrie 2010 la 13:48 spunea...

Multumesc Lore ca ai spart gheata!Foarte utili termenii si minunat filmulet.

ludmila spunea...

Vaaaaai Lore! M-ai facut sa plang. Asa mi-as fi dorit si eu. Mie mi-au adus copiii la alaptat tarziu.

Trimiteți un comentariu

Au purtat vorba aici:

 
Create your own banner at mybannermaker.com!
Jovis – homemade beauty Create your own banner at mybannermaker.com!
ActivitatiCopii.ro

"Doar in brate!" Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino